Regeneracja pedałów Crank Brothers

Ze względu na ciężkie warunki pracy, wszystkie pedały co jakiś czas wymagają kompleksowego serwsisu, również pedały Crank Brothers. Regularne czyszczenie oraz smarowanie na pewno zapobiegnie częstym naprawą, ale nawet w najbardziej zadbanych egzemplarzach łożyska, ślizgi oraz uszczelki ulegają naturalnemu zużyciu. Na szczęście wymiana tych elementów w pedałach Crank Brothers jest bardzo prosta i możemy ją wykonać samodzielnie w domu. Na przykładzie modelu Egg Beater 3 przedstawimy jak przy użyciu zestawu naprawczego, zregenerować swoje ulubione pedały.

 

 

1. Do podstawowej regeneracji pedałów będziemy potrzebować następujących elementów z zestawu naprawczego:

 

2x uszczelki

2x łożyska #686 [6x13x5]

2x łożyska wałeczkowe, bądź ślizgi (można stosować zamiennie)

2x End capy

 

 

 

 

 

 

2. Za pomocą płaskiego śrubkorętu odkręcamy end cap przeciwnie do ruchu wskazówek zegara w obu pedałach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Trzymając oś kluczem imbusowym 8mm (w starszych modelach 6mm), odkręcamy nakrętkę za pomoca nasadowego klucza 8mm przeciwnie do ruchu wskazówek zegara w obu pedałach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Po wyciągnięciu osi wyjmujemy łożysko. Jeżeli łożysko nie chce samo wypaść, stukamy pedałem o blat lub wypychamy je śrubokrętem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Za pomocą metalowego wybijaka, który znajduje się w zestawie naprawczym, wybijamy łożysko wałeczkowe. W przypadku gdy pedały posiadają ślizg, możemy go wyciągnąć za pomocą płaskiego śrubokrętu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Za pomocą ściereczki dokładnie czyścimy pedał w środku oraz oś. Możemy pomóc sobie używając różnego rodzaju preparatów czyszcząco-penetrujących, należy jednak pamiętać, że preparaty te nie służą do docelwego smarowania pedałów, tylko do czyszczenia i należy je następnie wytrzeć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Przyszła pora na montaż nowych elementów. Zaczynamy od nasmarowania ścianek pedału w środku od strony osi i wbiciu łożyska wałeczkowego lub ślizgu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Z drugiej strony wkładamy łożysko #686, powinno wejść bez problemu, a następne aplikujemy do środka pedału sporą ilość smaru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Od strony łożyska wałeczkowego wkładamy uszczelkę oraz oś.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Za pomocą klucza imbusowego 8 lub 6mm i klucza nasadowego 8mm skręcamy oś z nakrętką, aż poczujemy opór, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Płaskim śrubokrętem, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, wkręcamy end cap, dopier od tego momenu pedał nie bedzie miał luzów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Tak przygotowane oba pedały są gotowe na nowy sezon. Należy pamiętać, że w celu uniknięcia częstej wymiany podzespołów, pedały należy co jakiś czas przeczyścić od środka i nasmarować na nowo. W razie jakichkolwiek wątpliwości, pytania kierujcie na serwis@7anna.com.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel